Kijk, daar worden wij blij van. Kreeg je afgelopen zaterdag de Volkskrant Magazine op je deurmat, dan vond je tussen het magazine een negental nep advertenties. De actie is gericht op potentiƫle adverteerders die ook in zwaar weer verkeren, zij die hun hand op de knip houden. Enigszins uitdagend wil de Volkskrant zo laten zien hoe goed hun uitingen in het blad zouden passen, daarom heeft de redactie een aantal vooraanstaande creatieve bureaus gevraagd een denkbeeldige advertentie te ontwerpen voor fictieve merken. Mooi om te zien hoe de Volkskrant een luchtig signaal af geeft zonder hun probleem al te zwaar en wanhopig aan te snijden.

De meewerkende bureaus: Erik Kessels (Kesselskramer), Lava, Stijn Klaver en Bouke Zoete (Saatchi & Saatchi Brussel), Designpolitie (Gorilla), Theo Seesing (Instituut voor Beeld en Vorm), Swip Stolk, Guus Kuijper, Martijn Engelbregt (EGBG) en Koeweiden Postma.