De creatieve industrie is op steeds meer manieren aan het experimenteren met het aantrekken van talentvolle mensen. Met die insteek is branding en designbureau VBAT begonnen met MeetMarket. Een event wat zich vandaag en de komende dagen afspeelt. Wij vroegen naar wat meer info!



Wat is de VBAT MeetMarket precies?

Een nieuw initiatief van VBAT om meer in contact te komen met jong creatief talent. Een kans om gelijkgezinden te ontmoeten en je creatieve network te vergroten. Je kunt deelnemen aan onze typografische installatie en je eigen werk laten zien. Dat doen wij ook op een bijzondere manier.
Wij willen ons hiermee meer openstellen als bureau en daarmee een brug slaan tussen opleiding en praktijk.

Hoe zijn jullie op het idee gekomen om als bureau een event als dit te organiseren?

VBAT is altijd op zoek naar creatief talent op hoog niveau. Dat blijkt niet altijd even makkelijk. Studenten hebben niet altijd een goed beeld van de activiteiten van een branding en designbureau als VBAT en het werken in een commerciële context.

Dat beeld willen we graag scherpstellen. Werken voor grote merken binnen de verschillende disciplines (corporate, packaging en retail) is een grote uitdaging waarbij hoge eisen gesteld worden aan creativiteit en kwaliteit. Wij proberen daarbij altijd de grenzen te verleggen zonder de relevantie uit het oog te verliezen. We worden in het straatbeeld omringt door ons eigen werk en dat is gewoon heel bijzonder!

Jullie vragen studenten om een letter te ontwerpen en te uploaden. Waarom zouden ze dat doen en wat krijgen ze ervoor?

Het is een kans om je als creatief te presenteren en daarmee een masterclass met VBAT te winnen. Daarmee krijg je een kijkje in de keuken van VBAT en de praktijk. Dé kans om de professionals bij VBAT uit te horen over hun ervaringen en ons werk. Elke dag is er de mogelijkheid om je portfolio te delen met onze creatieven. De 3 beste portfolio’s bieden we een podium in FonkMagazine met een dubbele spread.

» VBAT heeft trouwens een vacature voor Creative / Designer openstaan


Thomas Moes

Thomas Moes is naast mede-oprichter en editor ook designer van Fontanel Magazine en Fontanel Jobs. Daarnaast is hij freelance interactive designer voor o.a. de NOS.