Toen Akos Papp and Laszlo Szloboda (twee studenten aan de Miami Advertising School) afgelopen zomer aan het brainstormen waren hoe ze konden opvallen tussen de honderdduizenden portfoliomappen die de beste advertising agency’s onder ogen krijgen, kwamen ze op het idee om hun boek eens op een alternatieve manier onder de aandacht te brengen.

Op eigen initiatief slopen de twee jongens stiekem de toiletten van 9 van de grote bureau’s binnen en plakten hun portfolio werk op zithoogte op de toiletdeuren. Hét moment dat alle drukke mannen ongeacht hun positie de tijd hebben:

To break into advertising, we need five minutes from your busy schedule to look at our work. Well, you have five minutes now, and let’s face it, you’re dying to read just about anything…. Let’s get this shit started.”

Zoals je ook zou verwachten van zo’n geweldige actie, hebben de twee 24-jarige jongens direct een baan aangeboden gekregen als junior art director en copywriter bij BBDO in New York. (thanks Pop The Campaign)

» The Toilet Book


Thomas Moes

Thomas Moes is naast mede-oprichter en editor ook designer van Fontanel Magazine en Fontanel Jobs. Daarnaast is hij freelance interactive designer voor o.a. de NOS.