Ontwerpster Irene van Nes werkt al een tijdje aan een boek over dynamische identiteiten. Dit is een relatief nieuw begrip in de wereld van branding, waarbij een set conditionele regels bepaalt hoe de uiting er uit komt te zien, zonder deze specifieke uiting alvast vooraf vast te leggen in een brand manual.

Dynamic Identities is een boek dat precies dit onderwerp behandelt. Op Facebook kun je je eigen voorbeelden insturen en discussies starten rond dit onderwerp, schroom dus vooral niet om jouw input te leveren!

Irene vertelt zelf in het boek (in het Engels, want dat is de taal waarin het boek wordt geschreven):

Fifty years ago a brand was just a single mark that made them recognisable and set it apart from the rest. Now a brand has become a platform, a place of exchange, an experience that gives an emotional attachment. Brands need to constantly adapt themselves to their fast changing environment in order to survive. Internet, social media and technical revolutions give a brand the opportunity to behave like a living organism. We live in a dynamic world. Therefore a company needs a dynamic strategy, and thus a dynamic identity.

Exploring the different possibilities of making a brand alive, I gathered a wealth of examples of international identities that are dynamic. Ranging from identities with simple controlled changes such as colour or shape, to identities that are dependent on code and external data. In September you will be able
to see the result of her research in the book ‘Dynamic Identities, how to create a living brand’ published by BIS Publishers.

Until then, you can get a sneak preview of the content here
www.facebook.com/pages/Dynamic-Identities/343110245712721. Be sure to like the page to stay posted, and feel free to react on any post, join discussions or upload any inspiring work to share with this growing Dynamic Identity community.

» Dynamic Identities

Het boek komt als het goed is in september uit bij BIS Publishers, tegen die tijd lees je hier natuurlijk de review. Tot die tijd hebben we al wel wat previews voor je!








Erik Gelderblom

Erik Gelderblom is naast mede-oprichter, editor ook de interactie ontwerper van Fontanel Magazine en Fontanel Jobs. Daarnaast is hij freelance interactive designer. Verder heeft hij een voorliefde voor muziek en wielrennen.