Vorige week lanceerde KLM een nieuwe website voor hun klassieke Delfts Blauwe huisjes. De website is voor de rekening van Tribal DDB Amsterdam. Creatief Directeur Olaf van der Geld vertelde in het kort wat het concept was en stuurde een aantal mooie 'making of’ visuals.

KLM deelt in de Business Class al jaren Delfts Blauwe huisjes uit, gevuld met jenever. Echte collector items, die wereldwijd verzameld worden. Een App is er al. En met de introductie van het 91ste huisje wilde KLM de collectie ook een plek geven op KLM.com. Het idee om de serie huisjes als een straat neer te zetten, was er natuurlijk snel. Zo doet de verzamelaar het thuis ook. De huisjes naast elkaar vormen zo een imposante en complete laan van álle miniatuurtjes.

Tegelijkertijd is het ook een tijdslijn. Van huisje nr 91 terug naar huisje nr 1, waar het allemaal mee begonnen is. De uitdaging was de – toch wat kitscherige huisjes – op een coole manier te presenteren. Rond de huisjes is een strakke witte wereld geschapen. Niet digitaal, maar gegoten elementjes, afgewerkt als de echte huisjes. Met een slimme camera is het hele rijtje gefilmd. Zo wandel je online langs een lange witte gracht en kun je de details van elk huisje bekijken.

De straat met de 91 huisjes zal binnenkort in Madurodam te bewonderen zijn, een expositie die in samenwerking met zusterbedrijf Eigen Fabrikaat verzorgd wordt. Daarna zal het geheel waarschijnlijk geëxposeerd gaan worden in verschillende landen in Europa.”

» KLM’s Delfts blauwe huisjes

» KLM’s Delfts blauwe huisjes