Indie Brands duikt in de wereld van de onafhankelijke merken. Het nieuwe boek van BIS Publishers bevat interviews met de creatieve ondernemers achter het merk. De merken komen uit de hele wereld en variëren in grootte – van eenmanszaakjes tot middelgrote ondernemingen. Maar als echte indie brands delen ze drie belangrijke kenmerken: ze zijn zelfstandig, hebben een boeiend verhaal dat het delen waard is, en ze maken slim gebruik van marketing.

Een verfrissende insteek voor een boek, dat zich duidelijk richt op potentiële ondernemers. Het is interessant om de mensen achter de bedrijven eens te zien.

Daarnaast is het een leuke mix van merken. Inhoudelijk verschillen ze ontzettend, maar toch proef je een overeenkomstige visie op het ondernemersvak. Hoewel de bedrijven van over heel de wereld geselecteerd zijn merk je dat de focus veel op Nederland ligt, iets wat de selectie tastbaarder maakt. Namen als Erik Kessels (DO), Jake Nichols (Threadless), Maurice Dekkers (Tony’s Chocolonely) en Nalden (WeTransfer) passeren de revue.

De fotografie past bij het boek en de ontwerpers van Supernova en Studio Kluif hebben goed hun best gedaan. Zo is er bijvoorbeeld aandacht besteed aan de kaft en aan de papierkeuze. De prijs van 39 euro is wel fors. Al met al geen must-have, maar een aanrader als kerstcadeautje.

» Indie Brands


Boek
Indie Brands

Uitgeverij
BIS Publishers

ISBN
978-90-6369-219-3

Prijs
€ 39.00

Aantal pagina’s
224

Taal
Engels