Vorige week had ik het over het falen van de eerste generatie iPad magazines, in ieder geval financieel.

Deze week een essay van designer Craig Mod over de rol van de cover in het digitale tijdperk. Mod werkte eerder als product designer bij je opdrachtgevers favoriete iPad app Flipboard. Hij stelt dat de cover van het digitale boek een andere functie heeft dan de cover van het boek in je boekenkast:

“And so with this great digital flood — and the Death! Death! Death! of the cover — comes a chance to reconsider how we think about covers. To break from nostalgia. Or, even better: to lay the foundation for a new nostalgia.”

Food for thought als je het mij vraagt.

Dit is overigens mijn laatste post voor Fontanel voorlopig. Na drie kwart jaar is het tijd voor iets nieuws. Je kunt me nog steeds volgen op twitter waar ik mijn inspiratie zal blijven delen!

» Lees Hack the Cover door Craig Mod


Sanne Wijbenga

Sanne Wijbenga is art director bij Fabrique in Amsterdam. Daar houdt hij zich bezig met alles wat met interactieve media te maken heeft. Hij studeerde Illustratieve vormgeving aan de HKU en werkte eerder bij Studio Dumbar in Den Haag en Rotterdam.