Als copywriter, art director, designer, animator, illustrator of producer ben je het vaak niet helemaal eens met de visie van je klant. De klant vecht vaak voor het merk en de verkoopcijfers terwijl jij je hard maakt voor het creatieve plaatje. De situatie kan nog weleens voor spanningen zorgen waar iedere creatief en ieder bureau weer op zijn eigen manier mee om gaat.

In Ierland heeft een groep creatieven hun frustraties verwerkt en ingezet voor een goed doel. Ze verzamelden hun favorite worst feedback en maakte er posters van. De posters worden verkocht en de opbrengst gaat naar een kinderziekenhuis. De link tussen de poster en het ziekenhuis is misschien ver te zoeken maar dit was voor mij in ieder geval een feest der herkenning.

Enkele voorbeelden uit de favorite worst feedback collectie: when I see it, non-specific & much better.

» Bekijk alle posters op sharpsuits.net


Jasper  Baartmans

Jasper Baartmans is freelance interactive producer. Dagelijks pendelt hij tussen creatieven, designers, programmeurs en klanten bij de beste bureaus van Nederland en België. Bekijk een selectie van zijn werk op jasperbaartmans.com.