Ook het reclamevak mag zo dadelijk terugkijken op een creatief jaar. Dus werd begin deze maand het inmiddels bekende ADCN Jaarboek gepresenteerd.

...,staat (blog) werd gevraagd deze te ontwerpen en zocht al snel de balans tussen de grote reclame-ego’s en de dienstbare rol waarin deze ego’s zich moeten opstellen naar de klant.

Die gedachte resulteerde in een gelimiteerd en gepersonaliseerd boek met de naam van de eigenaar in reliëfdruk. Dus elk lid ontvangt zijn eigen exemplaar. En …,staat zou …,staat niet zijn als het niet uitpakt met grijs stoffen kaft, vergulde lak op de snede, handgebonden en klassiek ontwerp met minimaal randje.

ADCN was zo aardig om voor Fontanel (we zijn geen ADCN-lid) een uitzondering te maken en stuurde ons een limited edition boekwerk op. De eerste aanblik viel helemaal verkeerd omdat de 'gepersonaliseerde sticker’ op de voorkant van het boek niet paste binnen de inkeping van de kaft, met opgebold papier als gevolg. Wellicht omdat deze last-minute moest worden aangemaakt en verzonden? Eenmaal de kaft opengeslagen en het boekwerk doorbladerend werd dat …,staat-oneigen schoonheidsfoutje enigszins vergeten!

Het Amsterdamse creative agency geeft uitleg over de binnenkant:

Ook de binnenkant van het collector’s item boek betoont eer aan het artistieke werk over 2009 ontworpen. De creatieve pagina’s oftewel de subcover van elk hoofdstuk is uitgerust met een foto die het ambachtelijke maakproces representeert. Met het onderstaande subschrift wordt de categorie benoemd in boekdrukjargon. ...,staat respecteerde het door VBAT ontworpen grid, maar stond erop de fonts aan te passen naar eigen signatuur Helvetica en Times.





» ...,staat
» ADCN